Lazada Malaysia

Selasa, 22 Mei 2018

Doktor Mesir Dedah Rahsia Dalam Al-Quran Yang Boleh Sembuhkan Penglihatan 99% Dengan Izin Allah!


Salah satu anugerah yang Allah berikan kepada umat manusia adalah penglihatan. Dengan adanya mata, menjadikan keindahan dunia ini boleh dilihat dengan jelas. Maka sudah sepantasnya jika kita senantiasa mensyukuri dan berusaha menjaga kenikmatan yang Allah beri tersebut. Namun seiring berjalannya usia, maka fungsi penglihatan pun menjadi menurun.


Bahkan tidak begitu ramai kanak-kanak yang terpaksa menggunakan kaca mata sejak kecil setelah mengalami masalah penglihatan disebabkan begitu kerap melihat televisyen, telefon bimbit pintar (smartphone), membaca buku dengan lampu yang kurang dan sebagainya.

Ramai yang membuat kesimpulan bahawa permasalahan ini sukar untuk dirawat dan memerlukan masa yang panjang. Akan tetapi dalam jangka masa yang dekat ini sebuah syarikat farmaseutikal yang berada di Switzerland merancang membuat ubat mata yang disebut ‘Ubat-Quran’.

Berdasarkan sumber oleh Healthy Advices, ubat-ubatan yang ditemui oleh doktor asal Mesir bernama Abdul Basit Mohammed ini didakwa mampu mengembalikan keupayaan penglihatan hingga mencapai kejayaan 99%.



Abdul pun menyatakan bahawa ia mencari ubat tersebut dari Al Qur’an, tepatnya dalam surat Yusuf ayat 84:

وتولى عنهم وقال يا أسفى على يوسف وابيضت عيناه من الحزن فهو كظيم

“Dan (bapa mereka – Nabi Yaakub) pun berpaling dari mereka (kerana berita yang mengharukan itu) sambil berkata: Aduhai sedihnya aku kerana Yusuf, dan putihlah dua belah matanya disebabkan ratap tangis dukacitanya kerana ia orang yang memendamkan marahnya di dalam hati.”

Tafsiran ayat di atas bahawa sejak dulu manusia telah menggunakan keringat untuk menjadi ubat dari berbagai masalah, terlebih yang berkaitan dengan pembaikan dan pemulihan mata. Abdul pun telah melakukan uji cuba kepada arnab dan manusia. Hasilnya cukup menunjukkan bahawa ubat tersebut benar-benar bekerja dan memberikan keajaiban.

Sumber: Islamituindah.info

Artikel Terkini


EmoticonEmoticon